
2019 –
לאחר סיום הזיכיון של חברת קו צינור אילת אשקלון בע"מ, הפעילות של צינור הנפט ונמלי אשקלון ואילת הועברה לחברת קו צינור אירופה אסיה בע"מ.
2018 –
חברת קצא"א מציינת 50 שנה להיווסדה. כחלק מאירועי 70 שנה למדינת ישראל הושק פרויקט "החברות המייסדות" ביוזמת ערוץ ההיסטוריה. במסגרת זו הופק סרט המספר את תולדות החברה מהקמתה ועד היום. לצפייה בסרט לחץ כאן.
2017 –
בתום 49 שנים מאז שניתן, פקע שטר זיכיון צינור הנפט של קצא"א. במרץ 2017 נחקק חוק תשתיות להולכה ולאחסון של נפט על ידי גורם מפעיל, התשע"ז – 2017, המעגן את המשך פעילותה של המתקנים.
2011 –
קצא"א סיימה בנייתם של 8 מכלי נפט גולמי אשר הגדילו את קיבולת האחסון ב- 770,000 מטרים מעוקבים נוספים.
2010 –
קיבולת חוות הגפ"מ הוגדלה ל- 7,900 טון.
2009 –
קצא"א הרחיבה את יכולת האחסון של מוצרי הדלק עד ל- 400,000 מטרים מעוקבים. במקביל, החברה החלה בהגדלת יכולת האחסון של נפט -גולמי ע"י בניית מכלים בנפח כולל של 500,000 מטרים מעוקבים.
2007 –
קיבולת חוות הגפ"מ הוגדלה ל- 6,500 טון. מספר מיכלים ששימשו לנפט גולמי הוסבו לאחסון מוצרי דלק.
2004 –
הסתיימה הקמתו של מפעל מודרני למילוי מכלי גז מטלטלים (בלונים).
2003 –
הסתיים פרויקט "ההזרמה ההפוכה".
לקצא"א היכולת להזרים נפט גולמי בשני הכיוונים, קרי, מהים התיכון לים סוף וההיפך. מכלית ענק ראשונה פקדה את נמל הנפט באילת לטעינה.
2002 –
קיבולת חוות הגפ"מ הוגדלה ל- 4,500 טון.
הושלמה הכשרת מכלי אחסון לתזקיקים והקמת תחנת מילוי למכליות כביש.
2000 –
קצא"א החלה לספק את השירותים הימיים לחברת החשמל לישראל במסגרת הפעלת מזח הפחם בנמל אשקלון עבור תחנת הכוח רוטנברג.
1999 –
הושלם פרויקט נמל מוצרי דלק בשיתוף פעולה עם חברת תשתיות נפט ואנרגיה בע"מ (תש"נ). מוצרי דלק (דס"ל, בנזין וסולר) נפרקים בנמל אשקלון ע"י קצא"א ותש"נ מזרימה אותם למערכת הארצית.
1998-
נבנתה והופעלה חוות גפ"מ מודרנית כולל מסוף ימי באשקלון בקיבולת של 1,500 טון. החווה קולטת גפ"מ מן הים והיבשה ומנפקת אותו במיכליות כביש להפצה ברחבי הארץ.
1996 –
נבנה והופעל מסוף ימי ויבשתי למזוט באשקלון, הן לצרכי השוק המקומי והן לצרכים בינלאומיים.
1973 –
כושר האחסון של החברה גדל:
באילת ל- 1,100,000 מ"ק ובאשקלון ל- 1,300,000 מ"ק. תחנת הגברה נוספת נבנתה ביטבתה.
הונח קו "18 לאורך 36 ק"מ מאשקלון לבית הזיקוק באשדוד.
1968 –
נוסדה "חברת קו צינור אילת אשקלון" (קצא"א) לשם בנייה והפעלה של פרויקט ענק להנחת קו "42 מאילת לאשקלון.
כחלק מפרויקט זה נבנו מסוף ונמל לנפט גולמי באשקלון. נבנה מזח שני לעגינת מיכליות באילת.
1966 –
הוקמה חוות המכלים ברמת יותם והוקמו תחנות שאיבה מאילת חוף לאתר זה. הושלמה בניית המזח הראשון לעגינת מיכליות באילת. נבנתה תחנת הגברה בפארן.
1959 –
עקב גידול בצרכי המדינה הונח קו "16 מאילת ועד חיפה בספיקה של 170 מ"ק לשעה. כדי להפעיל את קו הצינור הוקמה חברה חדשה: "חברת קו צינור אילת בע"מ" (קצ"א). בשנים הבאות גדלו כושר האחסון באילת וכן כושר ההזרמה מאילת לחיפה.
1957 –
בניית התשתית הבסיסית של החברה:
3 מיכלים באילת, הנחת קו "8 מאילת לבאר-שבע. בבאר שבע נבנו 3 מיכלים והדלק הובל ברכבת לחיפה. מאוחר יותר, הונח קטע קו "16 מבאר שבע לאשדוד ומשם הובל הדלק באוניות לחיפה.
1956 –
בכדי להבטיח הספקה סדירה של דלק לישראל נוסדה חברת "אפיקי נפט" בבעלות הממשלה לצורך קליטה באילת של נפט גלמי והזרמתו לבית הזיקוק בחיפה.